سلام آینده

سلام آینده

سلام به وبلاگ سلام آینده خوش آمدید
در این وبلاگ اطلاعات در مورد آینده و تکنولوژی و ... می توانید پیدا کنید

بایگانی

قایق مرسدس بنز AMG با سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت

پنجشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۰۰ ق.ظ

اخیرا مرسدس‌بنز و تیم آمریکایی سیگرت ریسینگ با اقتباس از خودروی مرسدس AMG پروژه یک، قایقی پرقدرت طراحی کرده‌اند.

هفته گذشته، تیزری از خودروی مرسدس AMG پروژه یک منتشر شد. معمولاً با خواندن نام این خودروی شگفت‌انگیز، دنیای پرهیجان ابرخودروها در ذهن تداعی می‌شود؛ اما این بار همه‌ چیز فرق دارد و پای یک قایق قدرتمند در میان است که جذابیت ابرخودروی مرسدس در آن دیده می‌شود. خبر خوش این است که سیگرت ریسینگ 515 پروژه یک، قایقی معمولی و صرفا برای پرسه‌زنی و مسابقات ساده با ظاهری اتوکشیده نیست. محصول همکاری مرسدس‌بنز و تیم آمریکایی، حدود ۱۵۵۰ سانتی متر طول دارد و در بدنه‌ی ‌آن از فیبر کربن استفاده شده است تا سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت را رقم بزند.

با این اوصاف شاید تصور کنید که قایق سیگرت ریسینگ 515 پروژه یک، از پیشرانه ابرخودروی پروژه یک (با دور بالا) استفاده کند؛ اما این طور نیست و با وجود چنین پیشرانه‌ای (۱۰۰۰ اسب‌ بخار)، سرعت مورد نظر برای این ابرقایق حاصل نمی‌شود. به همین دلیل و در راستای تحقق سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت روی آب، از یک جفت پیشرانه V8 با برند مرکوری ریسینگ (Mercury Racing) که هر کدام ۱۳۵۰ اسب‌ بخار قدرت تولید می‌کند، استفاده شده است. این قدرت ثمره بهره‌گیری از سوختی با نرخ اکتان ۹۱ است و برای دستیابی به بیشینه سرعت، به Race Key و یک مخزن سوخت مسابقه‌ای نیاز است تا قدرت هر پیشرانه به ۱۵۵۰ اسب‌ بخار برسد و در مجموع ۳۱۰۰ اسب‌ بخار قدرت حاصل شود. 

البته قایق 515 پروژه یک چیزی فراتر از یک جفت پیشرانه دیوانه‌وار است. کاربرد هوشمندانه کولار (Kevlar) و فیبر کربن، این ابرقایق را حدود ۲۲۶۸ کیلوگرم از قایق SD GT3 سیگرت ریسینگ سبک‌تر کرده است و در عین حال امکان افزایش طول ۳۰۰ سانتی‌متری را فراهم می‌کند. این قایق نسبت به برادر هم‌اندازه خود یعنی سیگرت ماراودر (cigarette Marauder) شعاع بیشتری دارد و می‌تواند به‌راحتی شِش سرنشین را در خود جای دهد. کارشناسان سیگرت ریسینگ معتقدند که این شاهکار، جذاب‌ترین قایقی است که تاکنون ساخته‌اند.

مرسدس AMG و تیم سیگرت ریسینگ، حدود ۱۱ سال در زمینه طراحی و ساخت قایق‌هایی با راندمان بالا همکاری داشته‌اند و 515 پروژه یک، آخرین محصول این تلاش‌ها به‌حساب می‌آید. جشن این همکاری همزمان با رونمایی این قایق در نمایشگاه بین‌المللی قایق ۲۰۱۸ میامی مورخ ۲۷ بهمن الی ۱ اسفند در استادیوم پارک مرین و بیسین برگزار می‌شود.

منابع : www.zoomit.ir 

  • ali zia

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی